Channext heeft het team per direct versterkt met Marcel van de Gender. De leverancier van through-channel marketingsoftware haalt daarmee een zeer ervaren commerciële kracht binnen. In de rol van VP Customer Expansion gaat Van de Gender de EMEA-markt verder uitbouwen voor de scale-up uit Utrecht.
Van de Gender is geen onbekende in de ICT-sector. Zo was hij eerder zeer succesvol bij Dropbox als Head of Channel Sales Benelux. In 2017 werd Van de Gender genomineerd voor de ‘Channel Manager of the Year’ award, vanwege zijn bijdrage in de significante sales- en marketinggroei van de online opslagdienst.
In de jaren voor Dropbox verdiende Van de Gender zijn sporen bij Microsoft, waar hij diverse partner-gerelateerde functies had. Ook maakte hij van dichtbij verschillende transities binnen mee bij gerenommeerde bedrijven als Fujitsu, Dell en Escom.
Effectiviteit van marketingbudgetten
Van de Gender zelf is erg blij dat hij weer werkzaam is binnen de wereld die hij het beste kent. “Rick van den Bosch (CEO) en Hennie Jansen (CCO) benaderden me een paar maanden geleden.” De uitzonderlijke groei die het bedrijf doormaakt en de potentie van het product gaven uiteindelijk de doorslag. “Channext lost een probleem op dat we allemaal kennen binnen channel: het doelgericht inzetten en meten van effectiviteit van marketingbudgetten binnen channel. Dit heb ik zelf ook ervaren in mijn verschillende rollen en kijk er daarom heel erg naar uit om vendors te inspireren en te helpen om deze uitdaging te tackelen.”
EMEA ambities waarmaken
Channext CCO Hennie Jansen is erg blij met de komst van Van de Gender: “We hebben binnen de BeNeLux de nodige ervaring opgebouwd. En met Marcel halen we een zwaargewicht binnen waarmee wij onze EMEA-ambities waar kunnen maken. Hij is iemand die channel van binnen en buiten kent, en daarom wereldspelers binnen de ICT perfect kan ondersteunen om hun business partners optimaal te laten renderen op sales- en marketingebied.”
Over Channext
Channext levert een through-channel marketingplatform dat ICT-leveranciers helpt om zowel inbound als outbound campagnes te lanceren. Het grote voordeel van Channext is dat het business partners op marketingvlak volledig ontzorgt met ondersteuning van hun vendors. Onder de klanten van de Utrechtse scale-up bevinden zich respectabele namen zoals Poly, Fujitsu, Microsoft en Logitech.